Wayfinding understøtter den gode rejseoplevelse

Swedavia Case Airport From Above 1920X1080

Kort fortalt

En bedre rejseoplevelse

Swedavia, som driver ni svenske lufthavne, ønsker at forbedre rejseoplevelsen. De har fået udviklet en digital, indendørs skærmløsning som via WayFinding hjælper de rejsende med at finde vej, få overblik over ventetid og orientere sig i lufthavnens spise- og indkøbsmuligheder.

Læs mere om løsningen

Løsningen efterlever alle krav til brugervenlighed og tilgængelighed. Brugergrænsefladen får en rating som “Excellent” på den standardiserede System Usability Scale (SUS). Task Completion, altså hvor mange opgaver brugerne kunne gennemføre på platformen, er 97 %. Det er langt over det acceptable niveau på 80 %.

Samarbejdet indeholder

  • Rådgivning
  • Kundeindsigt
  • UX design
  • UI design
  • Softwareudvikling

Udfordringen

Swedavia ønsker at understøtte den gode rejseoplevelse. Derfor har de opsat en række trykfølsomme skærme, som via vejvisning og forskellig anden information skal skabe tryghed og sikkerhed for de rejsende og inspirere til at bruge lufthavnens mange tilbud.

I en ny skærmløsning kan brugerne få oplyst rute- og gåtid til gate, finde flydata, scanne boardingpasses og finde information om og rute til spise- og indkøbsmuligheder.  Udover en forbedret kundeoplevelse supplerer og aflaster skærmløsningen den personlige service. Det betyder også, at flere passagerer når deres fly.

Swedavia Case 3X Screens Mockup
Swedavia Case Departures Mockup
Swedavia Case Food Mockup

Vores arbejde