Online booking løfter service og effektivitet hos international optikerkæde

Specsavers Header

Udfordringen for Specsavers

Specsavers, en af verdens største optikerkæder, er markedsledende i en række lande. En vigtig del af Specsavers forretning er kundevendte services som f.eks. høre- og synstests, tilpasning af kontaktlinser og afhentning af briller. Forud den type services har kunderne brug for at finde den lokale butik og bestille tid. Det blev tidligere håndteret fysisk i butikkerne.

Med en skræddersyet, digital bookingløsning har deres kunder nem og intuitiv adgang til de kundevendte værditilbud. Løsningen løfter serviceoplevelsen og styrker samtidig den interne effektivitet og innovation gennem digitalisering af data, processer og arbejdsgange.

Specsavers Booking Ui

En løsning med brugeren i centrum

Bookingløsningen er udviklet med stort fokus på brugeroplevelse og kunderejse, så kunden nemt og intuitivt kan bevæge sig gennem bestillingsflowet. Geoplacering og kalenderfunktion hjælper bl.a. kunden med at finde nærmeste butik og med at finde ledige tider.

International løsning med plads til lokale behov

Som international koncern agerer Specsavers i stor kompleksitet, for der findes nationale forskelle i både lovgivning og servicebehov, ligesom de tekniske systemer varierer fra land til land. Derfor er det nødvendigt at kunne håndtere lokale behov og lave integrationer til forskellige systemer.

Alt det kan bookingløsningen - og i samme teknologi. Den har bl.a. integrationer til forskellige ERP-systemer samt notifikationssystemer, der sammen med OAS, sikrer kommunikationen mellem kunderne og Specsavers via mail og sms.  

Specsavers Header Specsavers Logo Lightgreenbg

Effektivitet, innovation og forretningsudvikling

Løsningen samler performancedata på tværs af organisationen. Det giver indsigt og skaber overblik. Med performancedata kan der optimeres helt ned på butiksniveau, ligesom dataene kan bruges til at identificere tendenser og udfordringer på tværs.

Tæt samarbejde skaber stærke løsninger

Bookingløsningen er resultat af et tæt og mangeårigt samarbejde mellem Specsavers og Combine. Gennem løbende dialog udvikler og implementerer vi i fællesskab forretningsskabende løsninger, som både har fokus på kunden og imødekommer organisatoriske behov og begrænsninger.

Med digital booking har vores kunder nem adgang til vores services. Det styrker både kunderelationen og højner vores interne effektivitet, fordi medarbejderne har mere tid til kerneopgaverne. Vi anvender løsningen på tværs af en række lande. Det giver os adgang til en stor mængde data, som kan bruges i forretningsudvikling.

Jacob Christiansen
Web Manager, Specsavers

Skal vi hjælpe med datadrevet forretningsudvikling?

Kontakt

Simon Brøndum Jensen

Partner og rådgiver

+45 2763 6365
sbj@combine.dk

Simon