Indsigt på baggrund af analyse
For at forstå målgruppens behov er der lavet et omfattende analysearbejde. Der er lavet en kortlægning af kontaktpunkter med kunder og skabt indsigt i kundernes behov gennem interviews med chauffører, organisation, servicemedarbejdere - og ikke mindst brugerne selv.
Analysen giver et samlet billede af hele kunderejsen. Indsigterne er efterfølgende blevet brugt til konkrete handlinger og funktionalitet i den nye selvbetjeningsløsning.
Designproces med fokus på co-creation
Den professionelle designproces har haft stort fokus på samskabelse. Den er derfor gennemført i tæt samarbejde med FlexDanmark for at sikre domæneviden og vigtig viden om tekniske afhængigheder og begrænsninger.
Funktionel og testbar prototype
Designarbejdet blev realiseret i en funktionel, testbar prototype, som blev testet på rigtige brugere. Testen var baseret på Den Fællesoffentlige Brugertest, som den endeligt implementerede løsning skal bestå for at komme i drift. Prototypen bestod testen på alle parametre.
Indsigter til fremtidig produktudvikling
Udover prototypen har FlexDanmark fået væsentlige indsigter i kernemålgruppe, kontaktpunkter, brugertyper og konkrete visualiseringer af kunderejsen. Det er indsigter, som FlexDanmark kan bruge i både den nuværende og fremtidige produktudvikling.