Hos World of Greenland kan du nu skræddersy din tur til verdens største ø og planlægge detaljerne hjemmefra. Planlægningsmodulet giver overblik over både hotel, transport og oplevelser. Du kan filtrere dine oplevelser alt efter, hvor mange I er, hvilke områder du ønsker at besøge samt sværhedsgrad - da nogle af ekskursionerne er fysisk krævende.
En rejse til Grønland er ofte kulminationen på en årelang drøm. En drøm, som rejseoperatøren World of Greenland (WOG) har specialiseret sig i at opfylde på allerbedste vis.
Grønland er hjemsted for nogle af verdens største og smukkeste naturoplevelser. Tager du turen mod det høje nord, kan du frit vælge mellem alt fra isfjordssejlads og hvalsafari til helikopterflyvninger og kulturelle byvandringer. WOG går efter at skabe minder for livet og sætter en ære i at formidle naturfænomener og oplevelser på en nærværende og professionel måde. Den mission begynder allerede, når du klikker dig ind på deres website.
Udfordring
World of Greenland tilbyder en bred palette af oplevelser. De håndterer alt indenfor din rejse og agerer tovholder på både transport, rejseplan, logi, mad og guider - også på tværs af samarbejdspartnere og aktører. Dét øger den bagvedliggende kompleksitet og manøvrering af bookinger på deres site, der skal koordinere mellem forskellige systemer.
Ønsket var først og fremmest at skabe et indbydende site, hvor det skulle være nemt at navigere og umuligt ikke at lade sig visuelt inspirere til en rejse i det smukke Grønland. Det skulle være nemt at tilgå information om de mange muligheder, som WOG tilbyder, samt skræddersy og booke sit helt eget ophold.
Derudover skulle administrationen i bookingsystemet lettes og datamodellen opdateres, så man nemt og enkelt kan løse administrative opgaver i forhold til oprettelse og vedligeholdelse af de mange oplevelser, aktiviteter, hoteller, sejladser og ture.

Planlægningsmodul

Visuel update
Frontenden har fået et løft, primært på den visuelle del, hvor store billeder og videoer af den grønlandske natur nu er med til at sætte stemningen og tænde rejselysten.

Alle har overblik
Bagved håndterer systemet automatisk ressourcebooking. Det betyder, at alle guider, overnatningssteder, transport osv. bliver booket ind og allokeret - både WOG’s egne tilbud, men også hos eksterne samarbejdspartnere. Disse får samtidig tilsendt relevant information såsom dagsplaner og menuer. Når gæsterne ankommer med deres billetter, kan de lokale guider scanne dem og se, hvad de skal opleve, hvor mange der kommer, om de har tilkøbt mad på turen osv.
Systemet giver WOG et godt overblik over igangværende aktiviteter og gør det muligt at fordele og planlægge personalets opgaver. Samtidig tilbyder løsningen en række statistikker og rapporter, så WOG’s administration har fuldt overblik over forretningen og den daglig drift.

Partnerlogin
Med et partnerlogin kan eksterne samarbejdspartnere nu købe oplevelser, overnatninger og transport online til deres respektive prisaftaler. En funktion, der sparer koordinering og administrationstid på begge sider.
Resultat
Resultatet er et velfungerende bookingsite, hvor WOG på en overskuelig og indbydende måde får præsenteret det store udbud af produkter. Efter de nye ændringer er implementeret, oplever WOG, at særligt deres sejladser og overnatninger hurtigt bliver udsolgt.
Teknisk setup
- Integration til NAV
- Veludbygget API, som er integreret op mod samarbejdspartnere som Disko Line, så udveksling af data foregår helt automatisk mellem de forskellige løsninger
- Bygget på Combine Commerce (PHP)