Skagen Strand Hotel og feriecenter

Hotel og feriecenter får ny brugervenlig bookingløsning

LØSNINGen indeholder

UI & design / Umbraco / Spectra-integration

Skagenstrand Luftfoto

Service er et nøgleord i leisureindustrien, og den gode oplevelse starter ved første klik. Det har man erfaret hos Skagen Strand hotel og feriecenter, som ligger 12 kilometer syd for Skagen by.

UDFORDRINGEN

Hotellet henvendte sig med behovet for at møde deres kunder online med en exceptionel brugervenlig og indbydende bookingoplevelse, for at skille sig ud i markedet og øge konverteringen.

Grundlaget er egentlig på plads - Skagen Strand bruger Spectra som bookingløsning. Et teknisk bagtæppe, som man ønsker at beholde, men med nogle UX og frontend-design modifikationer, funktioner og tilføjelser, der går ud over Spectras egentlige område.

Den primære udfordring består i at tage brugervenligheden til næste niveau. Blandt andet ved at gøre bookingen responsiv, så kunden ikke møder fejl, forhindringer eller skævvridninger -  uanset hvilken platform de måtte komme fra.

Ræsonnementet er, at en let og lækker kunderejse øger chancen for, at kunden selv gennemfører hele bookingen uden at tage kontakt til Skagen Strand.

RESULTATET

Resultatet er en mere brugervenlig og optimeret bookingløsning, der sikrer gæsterne en bedre oplevelse forud for deres besøg på Skagen Strand. Samtidig giver det gæsten nemmere adgang til information, aktuelle tilbud, bedre muligheder for valg af pakkeløsninger og events ved booking.

Skagenstrand 2X Desktop Mockup

Skagen Strand hotel og feriecenter har fået 6 nye fordele

01.

Målrettet kommunikation og salg igennem bookingløsningen.

02.

Mulighed for at oprette flere pakketilbud, fx Påskeophold inkl. Påskemiddag eller særlig fordelagtig pris på hverdags- frem for weekendophold.

03.

Kampagner med tilbudskoder kan oprettes for udvalgte kundegrupper - f.eks. nyhedsbrevsmodtagere.

04.

Udvidet information omkring de forskellige feriehuse.

05.

Responsive design så websitet tilpasser sig den enhed, som brugeren besøger den fra.

06.

Mulighed for at opsætte en række regler på produkter, så visse tilvalgsmuligheder og aktiviteter er angivet som primært relevante for børnefamilier, mens andre er rettet specifikt mod voksne par. Der kan også oprettes regler for tilvalgsmuligheder, der kun aktiveres for bestemte typer af feriehuse eller i bestemte perioder af året.

Vi valgte Combine på grund af deres kendskab til vores bookingsystem Spectra, samt det arbejde de har lavet for Skallerup (red. Skallerup Seaside Resort). De har vist stor forståelse for vores branche og de udfordringer vi har, samtidig som de har brugervenlighed i højsædet. Vi glæder os rigtig meget til det videre samarbejde.
Vidgis Hansen Marketingansvarlig, Skagen Strand og feriecenter