Digitale platforme

Jeres kunder forventer digital tilgængelighed. Også når I arbejder B2B. Derfor bør digitale platforme være en naturlig strategisk overvejelse i forretningsudviklingen.

Michal Bielejewski Iersij1d XQ Unsplash
Sanista L Iphone Xr Isometric

Digital tilgængelighed er også afgørende for B2B

Mange virksomheder oplever stor konkurrence på deres produkter. Derfor er det i stigende grad rammerne omkring produktet, der afgør, om man vinder og fastholder kunden. Og her er digital tilgængelighed og en personaliseret serviceoplevelse afgørende.

Ifølge McKinsey ønsker B2B-kunder at møde deres leverandører både personligt og digitalt i købsprocessen, og antallet kanaler, som B2B-kunder forventer at kunne benytte, er steget fra fem i 2016 til ti i 2021. Samtidig viser en anden undersøgelse, at 2/3 af B2B-kunder foretrækker telefon- og videoopkald eller digital selvbetjening fremfor den direkte personlige kontakt.

Derfor er digitale løsninger som selvbetjeningsplatforme, kundeportaler og serviceapplikationer ikke længere ekstraordinære tilføjelser til kundeoplevelsen. De er grundlæggende services, som sikrer den forventede tilgængelighed på tværs af tid og sted.

Smilende kvinde sidder ved bord med en tablet i hånden

Digitale løsninger med blik for kunde og forretning

Digitalt salg kommer i mange former og formater. For virksomheder med simple produkter kan det digitale salg være ligetil, mens det for virksomheder med komplekse produkter kræver mere konfiguration. Og for en tredje type af virksomheder er det direkte digitale salg ikke en mulighed. Her er målet med en digital platform, at kunder eller brugere bliver flyttet længere frem i deres beslutningsproces. 

Vi udvikler digitale portal- og app-løsninger, som har fokus på både jeres forretningskrav og kundens efterspørgsel og behov. Derfor arbejder vi altid med en analyseproces, hvor vi afdækker og undersøger, hvordan en portal, app eller selvbetjeningsløsning kan gøre en afgørende forskel. På den baggrund udvikler og implementerer vi løsninger, som indfrier strategiske og operationelle forretningsmål. 

Læs mere om forretningsanalyse

Digitalt design - Sol Og Strand

Erfaring med digitale platforme og stærk teknologi

En digital portal kan bygges som en del af et e-commerce-setup eller som en selvstændig applikation som f.eks. en mobilapp eller en white label løsning. I Combine har vi lavet mange forskellige typer af selvbetjenings- eller portalløsninger til mange forskellige brancher. Vi har derfor stor erfaring med de komplekse processer og datastrukturer, der ligger i den enkelte virksomhed. Og med deres kontekst.

Vi er specialister, der hvor e-commerce bliver til e-business hvor produktet eller arkitekturen bliver kompleks. Det kan f.eks. være ved et stort og bredt produktsortiment, komplekse produkter, bookinger eller bestillinger, som den digitale platform skal kunne håndtere. 

Læs mere om datastruktur

Sådan hjælper vi B2B-virksomheder med digital strategi

Vi hjælper med at skabe en forretningsmodel med en stærk digital fundering. I tæt samarbejde med jer designer vi systemarkitekturen, tilrettelægger kundeoplevelsen og udvikler de digitale løsninger, som skal drive udviklingen i forretningen.

Kvinde Sidder Foran Computer

Digitale løsninger med den rette arkitektur

Vi hjælper jer med at designe og implementere en IT- og systemarkitektur, som skaber sammenhæng i data og imødekommer forretningsmæssige muligheder. 

Bærbar computer viser side med data

Bedre digital tilgængelighed med automatisering

Automatisering og AI kan benyttes i marketing automation, som hjælper med at automatisere marketingprocesser og multifunktionelle kampagner på tværs af kanaler.

Kontakt

Vil du vide mere om mulighederne i digitale platforme?

e.Image.Name
Jonas Haldrup Nielsen

Partner og seniorkonsulent
+45 6016 3459
jhn@combine.dk

e.Image.Name
Simon Brøndum Jensen

Partner og rådgiver
+45 2763 6365
sbj@combine.dk