Forretningsmodeller

Måske kender I allerede forretningens potentiale, måske har I brug for hjælp til at identificere det. Uanset jeres udgangspunkt er udforskning af forretningsmodeller et stærkt greb, når man arbejder med forretningsudvikling. Det skaber en fælles forståelse og giver nye perspektiver på positionering i markedet.

Frank Weichelt Lkb4usonxa8 Unsplash
Kvinde Smiler Foran Tavle

Et nyt blik på forretningen

Markedet forandrer sig - og virksomheden skal følge med. Men det kan være svært at slippe det vante og det, man ved, virker. Derfor kan det være vanskeligt at komme i gang med at arbejde strategisk med datastrategi og digitalisering.

Et godt sted at starte er ved at udforske jeres nuværende forretningsmodeller. For med en god forståelse af sammenhængene i forretningen og skaber I gode forudsætninger for at oversætte dem til en digital kontekst.

Vindmølle i solopgang

Oversættelse af forretningen til en digital kontekst

Udforskning af forretningsmodeller er et godt første skridt i en digitaliseringsproces, fordi formatet giver ledergruppen mulighed for at etablere en fælles forståelse af virksomheden og dens kontekst. Samtidig skaber formatet et godt fundament for at idéudvikle i fællesskab.

Med det udgangspunkt faciliterer vi processer, som skaber en fælles forståelse af jeres forretningsmodel. Vi udfordrer eksisterende forståelser og hjælper jer med at afdække sammenhængene i jeres forretningsmodel. Det giver jer nye perspektiver på forretningen og et godt afsæt for de næste skridt i digitaliseringsprocessen.

Sammen med jer mapper vi forretningen og skaber en visuel kortlægning af sammenhænge og opmærksomhedspunkter. Med kortlægningen får I forståelse af sammenhængen mellem forretningsmodellens aktiviteter bag kulissen og de interaktion(er), I har med kunderne.

Vi arbejder bl.a. med:

  • Værditilbud overfor markedet
  • Kundesegmenter og -relationer
  • Salgskanaler
  • Nøgleaktiviteter og -ressourcer
  • Samarbejdspartnere
  • Omkostninger og indtægter

Med de nye indsigter kan I identificere potentialer og gentænke forretningsmodel(ler) i en digital kontekst. Det giver mulighed for at sandsynliggøre en kommerciel værdi på tværs af virksomheden.

Mand Og Kvinde Deltager I Møde

Værdiskabelse gennem udforskning af forretningsmodeller

Udforskning af forretningsmodeller kan fx skabe værdi, når virksomheden skal:

  • Udarbejde en ESG-strategi og rapportere på ESG-krav
  • Anvende AI
  • Optimere drift i kerneforretningen
  • Kvalificere værdiskabelse i kundevendte aktiviteter (value proposition)

Kontakt

Skal vi hjælpe med nye perspektiver på forretningen?

e.Image.Name
Jonas Haldrup Nielsen

Partner og seniorkonsulent
+45 6016 3459
jhn@combine.dk

e.Image.Name
Simon Brøndum Jensen

Partner og rådgiver
+45 2763 6365
sbj@combine.dk