Vi har fulgt den i en årrække og set, hvordan digitalisering har ændret markedets behov og forventninger. Fra at være en branche med mange manuelle og analoge processer, er sektoren i dag i hurtig bevægelse mod mere digitale strategier.
Og det giver rigtig god mening, at sektoren i stigende grad orienterer sig digitalt. For transport- og logistiksektoren spiller en vigtig rolle i mange branchers forsyningskæder. Og her er transport og logistik blevet et konkurrenceparameter.
Udveksling af data
Let tilgængelig information, hurtig leveringstid, tracking og dokumentation af klimaaftryk bare noget af det, som kunder, partnere og lovgivere efterspørger.
Så det er nødvendigt at tænke i digitale løsninger, hvis transport- og logistikvirksomhederne vil være konkurrencedygtige. For med en datadrevet, digital strategi kan man effektivisere, reducere dyre fejl, følge markedets udvikling og kommunikere effektivt med sin omverden.
Vi kender jeres behov for datadreven forretning, og vi ved, hvordan man udvikler og implementerer de strukturer og automatiserede løsninger, som realiserer markedets forretningsmuligheder.
Bæredygtighed
Digitalisering rummer svaret på en del af de udfordringer, som sektoren oplever i forhold til bæredygtighed. For digitale løsninger kan bl.a. imødekomme en del af udfordringerne med at tænke transportleddet grønt.
Med det rette digitale setup kan I monitorere jeres klimaaftryk og dokumentere jeres processer. Det giver bl.a. mulighed for at beregne miljøbelastning og CO2-udledning. Og den indsigt giver jer et godt udgangspunkt for det fremadrettede arbejde med at reducere jeres miljøbelastning.