Transport og logistik

Digitalisering baner vej for effektivisering, sporbarhed og ny forretning hos transport- og logistikvirksomheder. For digitale løsninger kan transformere gammeldags processer og kvalificere nye forretningsområder.

Motorvejdnet Med Kørende Biler

Kontekst

Digitalisering skaber afsæt for nye forretningsmodeller

Transport- og logistiksektoren digitaliseres i stigende grad. Ifølge trafikvirksomhederne sker mere end 85 % af billetsalget i dag via hjemmesider, apps, sms og rejsekort. Samtidig skaber et stigende online salg på tværs af brancher nye vækstmarkeder for logistikvirksomhederne. For her er bl.a. leveringstid blevet et konkurrenceparameter.

Det betyder, at både kunder og samarbejdspartnere stiller nye og flere krav til effektivitet, tracking, sporbarhed og datahåndtering. Og svaret på mange af de krav er digitalisering. For med digitale løsninger kan gammeldags processer gøres smarte, og forretning, billetter og ruteplanlægning kan kvalificeres og udvikles.

Mange virksomheder kører med forskellige systemer, applikationer og teknologier internt i forretningen. Den type organisering skaber dog ofte problemer med datastyring og -kvalitet, effektivitet og innovation. Derfor er der store fordele ved at arbejde med organisering af sit data.

Jonas Haldrup Nielsen
Partner og chefrådgiver, teknologi , Combine A/S

Jonas Haldrup Nielsen

Kontakt

Skal vi hjælpe jer med at flytte forretningen digitalt?

e.Image.Name
Jonas Haldrup Nielsen

Partner og chefrådgiver, teknologi
+45 6016 3459
jhn@combine.dk

e.Image.Name
Simon Brøndum Jensen

Partner og chefrådgiver, strategi
+45 2763 6365
sbj@combine.dk