Digitalisering handler om strategi
Værdiskabelse, strategi og kultur er væsentlige arbejdsområder i bestyrelsesrummet. Og i den digitale forretning hænger de områder uløseligt sammen med strategien.
For uden sammenhæng mellem strategi og digitale initiativer kommer drift og nye initiativer til at køre i to separate spor.
Og det er uhensigtsmæssigt. For det svækker både forankring af nye initiativer i dagligdagen og udvikling af den innovationskultur, som den fremtidige forretningsudvikling afhænger af.
Derfor skal bestyrelse, direktion og ledelse evne at sammentænke daglig drift og digitale ambitioner.
Fælles udgangspunkt styrker beslutningsdygtighed
Hvis forretningen skal udvikle sig, er en fælles forståelse og et fælles sprog for digitalisering afgørende. For med et afstemt grundlag sikrer I jer, at alle ledelseslag forstår både præmisser og potentialer, og at de bevæger sig i samme retning.
Digitale strategier, som er besluttet på et oplyst og fælles grundlag, er både lettere at implementere og mere driftssikre, fordi de er skabt med anerkendelse af forretning, marked og teknologi.
Det styrker værdiskabelsen og gør både implementering og forankring i organisationen nemmere.